Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dominique Buning - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dominique Buning - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Dominique

22 April 2016 | Australië, Sydney

Dinsdag was het dan zover. Spulletjes gepakt, afscheidnemen en gaan met die banaan. Afscheid nemen was moeilijker dan verwacht.

Zaterdag eerst nog een topparty gehad. Iedereen die voor mij belangrijk was, kwam even een borrel drinken. Alcohol, jacuzzi, beste vrienden, familie.. alle ingredienten voor een goed feestje.
Maandag ging ik nog even op bezoek bij mn oma en Mireille. Laatste keertjes dat ik ze zou zien.

Dinsdagochtend was ik vroeg wakker. Spanningen waren flink aanwezig. Nadat iedereen gedoucht en wel was zaten we te wachten tot we konden gaan naar Schiphol. Daar aangekomen was het tijd om mn tas te laten wrappen. De jongen aan de balie gaf aan dat een reiszak voor mn tas een slimmere keuze zou zijn. Terwijl ik daar mee bezig was hoorde ik opeens een stem naast me vragen "lukt het allemaal een beetje". Ik schrok en keek om. Daar stond ze dan.. Mireille! Mn beste vriendinnetje kwam mij toch uitzwaaien. DAt was janken geblazen. Even flink geknuffeld. Haar uitgescholden voor k*twijf omdat ik zo geschrokken was dat ze er toch was. Na een korte herstel momentje toch mn tas gereed gemaakt. Inchecken en ik was er klaar voor.

Afscheidnemen voordat ik door de douane ging was ook erg moeilijk. Huilen huilen huilen. Dit was het dan. Een jaartje zonder mn beste matties en familie. Lastig zou dat worden. Thuis hebben ze elkaar om te troosten. Ik moest dat allemaal alleen doen. Hoe ging ik dat dan wel niet doen. Nou gewoon veel slapen in het vliegtuig.

Mijn vliegreis is super chill verlopen. Geen enkele keer heb ik naast iemand hoeven zitten. Hierdoor super veel ruimte gehad. Van London naar Singapore (13uur vliegen) zelfs een hele rij voor mij alleen. Lekker languit kunnen liggen. Heerlijk 9 uur kunnen slapen. Hierdoor ook geen jetlag. Super chill!

Uiteindelijk in Sydney even moeten zoeken hoe ik bij mn hostel zou komen. Eigenlijk was dit heel erg makkelijk. Een hele mooie meneer van de douane liet mij zien waar ik de treinen kon vinden. Daar aangekomen uitgezocht welk station ik moest aanhouden. Uiteindelijk uitgestapt bij centraal station Sydney. Van daaruit hoefde ik maar 1 straat over te steken en ik was bij mn hostel.

En nu... Nu was ik alleen. Wat ging ik doen? Waar kon ik alles vinden? Waar heb ik dit gedaan? Allemaal vragen. Na twee uurtjes alleen te zijn geweest. Wat mensen te hebben gesproken was ik niet meer alleen. Martijn (ontmoet via reisgenootzoeken.nl) kwam ook aan. Samen nog wat door de stad gelopen. Mooie clichefoto's gemaakt en we gingen weer terug naar de hostel. Hier wat gekookt. Erg simpel, maar goed. 's avonds kwamen we Erwin tegen (ook ontmoet via reisgenootzoeken.nl). Met zn drietjes besproken wat de plannen van eenieder was. We kwamen er achter dat we precies zelfde ideeen hadden. SUper handig. Nu besloten samen een auto te kopen en op te reizen via de oostkust naar het noorden en dan daar werk zoeken.

Vandaag met zn drieen even strand opzoeken en wat regelzaken doen. Binnenkort zal ik ook wat foto's plaatsen en wat uitgebreider vertellen wat ik uit heb gespookt. Computer mogelijkheden zijn hier prima en heb nu een nieuw nummer. Mocht je dit willen. Stuur mij een berichtje. Ik heb geen nummers meer nl.

Kus

  • 22 April 2016 - 06:58

    Mootje:

    Super leuk dat je ons op deze manier op de hoogte kan brengen zusje.
    Blij te horen dat de reis goed is verlopen en dat je nu niet meer "alleen' bent.
    Geeft eerlijk gezegd toch wel een fijn gevoel!

    Hou ons op de hoogte en geniet van elk moment!
    Erg handig dat je samen met de jongens dezelfde ideeën hebt, betreft het reizen.

    Good luck sis!
    Lufya kusss MO

  • 22 April 2016 - 07:51

    Paps:

    Leuk Do zelfs paps heb je verslag gelees heeft me geluk en je fotos op facebook ook mooi ben jaloers.
    Geniet dit meid en verzichtig veel kussjes

  • 22 April 2016 - 10:59

    Mam:

    Wat fijn om te horen dat alles toch goed gegaan was. Ik kan je alleen heel veel plezier toe wensen. Doe voorzichtig en let goed op. Maar vooral genieten. Fijn dat jij het niet allemaal alleen hoeft te doen en dat er toch mensen mee reizen. Wij zijn jaloers maar gun jou het van harten. Veel liefs MAM

  • 22 April 2016 - 11:41

    Paula:

    Wat goed van je zeg, heel veel plezier en goed om te horen dat je niet meer 'alleen' bent.
    GENIETEN!

  • 22 April 2016 - 19:06

    Henny Groot:

    Geniet ervan and stay safe

  • 29 April 2016 - 14:10

    Reina John & Lulu:

    Lieve Do,

    Superfijn dat de reis goed is verlopen Do, wij wensen jou heel veel plezier !!!!

    Dikke kus van ons XX

  • 09 Juni 2016 - 03:25

    Alex Dondorp:

    Hi dominique,

    Hoe gaat ie? Bevalt Ausie je een beetje? Hier gaat alles zijn gangetje...OC wordt weer steeds voller. Rowan is terug uit Namibie/ Z Afrika. We zijn ook weer bezig om op volle sterkte te komen. Laura R. die gaat volgende week met vakantie. Laura F doet het prima, deze kanjer komt in de zomervakantie de boel ook versterken. Wij werken zoals gezegd de zomervakantie door en hebben de tickets al binnen voor Suriname in december.

    Greetz,

  • 26 Juli 2016 - 12:10

    Paula:

    Sinds april niets meer gehoord, gaat alles nog goed?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dominique

Actief sinds 14 Juli 2015
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 1581

Voorgaande reizen:

19 April 2016 - 28 Februari 2017

Backpacken door Australië

Landen bezocht: